Katedra Badań Rynku Żywności i Konsumpcji
Sekretariat: mgr inż. Grażyna Trętowska, pokój nr 100, tel.: 22 59 37 136
e-mail: koek@sggw.edu.pl
Kierownik Katedry
dr hab. Hanna Górska-Warsewicz, prof. SGGW
e-mail: hanna_gorska_warsewicz@sggw.edu.pl, tel.: 22 59 37 144
Emerytowani profesorowie | |||
prof. dr hab. Stanisław Berger | 22 59 37 142 | 1119 | stanislaw_berger@sggw.edu.pl |
prof. dr hab. Barbara Kowrygo | 22 59 37 140 | 1121 | barbara_kowrygo@sggw.edu.pl |
Doktoranci | |||
Główne kierunki badawcze
- Zmiany w poziomie i strukturze konsumpcji z uwzględnieniem roli środowiska gospodarczego i społecznego w ich warunkowaniu.
- Zachowania konsumentów na rynku żywności oraz ich uwarunkowania.
- Ocena rynku żywności i usług w aspekcie ochrony konsumenta z uwzględnieniem regulacji prawnych dotyczących bezpieczeństwa żywności oraz praw konsumentów.
- Możliwości realizacji zrównoważonej konsumpcji żywności z perspektywy różnych uczestników rynku i ich uwarunkowania.
- Identyfikacja społecznych i ekonomicznych uwarunkowań oraz konsekwencji zmian w poziomie spożycia żywności oraz wprowadzania na rynek innowacyjnych produktów żywnościowych.
- Uwarunkowania makro- i mikroekonomiczne funkcjonowania łańcucha żywnościowego.
- Funkcjonowanie przedsiębiorstw sektora żywnościowego z uwzględnieniem zarządzania marką produktu żywnościowego oraz działalności promocyjnej.
- Diagnoza i perspektywy rozwoju usług gastronomicznych i hotelarskich z uwzględnieniem jakości usług oraz możliwości prawidłowego zaspokajania potrzeb konsumenta.
- Systemy identyfikacji produktów żywnościowych w procesie produkcji i dystrybucji oraz stopień ich wdrożenia w przedsiębiorstwach produkujących żywność.
Główne osiągnięcia
Opracowanie modelu akceptacji innowacyjnych produktów żywnościowych.
Opracowanie modelu strategii dotyczącej wprowadzania innowacyjnych produktów żywnościowych pochodzenia zwierzęcego.
Opracowanie konceptów innowacyjnych produktów i usług w sektorze żywności i aktywności fizycznej z wykorzystaniem technologii i usług informacyjnych i komunikacyjnych do wykorzystania w realizacji zdrowego stylu życia.
Przygotowanie opracowań naukowych dotyczących różnych aspektów konsumpcji żywności i usług, w tym monografii naukowych na temat regionalnego zróżnicowania struktury i poziomu spożycia żywności,zmiany zachowań konsumenckich i ich uwarunkowań, ochrony i edukacji konsumentów, handlu detalicznego w Polsce.